Dla osób prowadzących działalność gospodarczą za pośrednictwem internetu bardzo duże znaczenie ma odpowiednie pozycjonowanie ich strony internetowej. Strona ta stanowi rdzeń ich działalności. Wysokie umiejscowienie strony w wynikach największych wyszukiwarek generuje ruch, który bezpośrednio przekłada się na dostęp do nowych klientów. Jeżeli nie jesteśmy zadowoleni ze swoich osiągnięć sprzedażowych powinniśmy zastanowić się nad poszukaniem pomocy specjalistów.
Na rynku istnieje wiele firm zajmujących się szeroko pojętym marketingiem w sieci. Część tych firm wyspecjalizowała się w pozycjonowaniu stron internetowych. Po wybraniu odpowiedniej firmy powinniśmy zdecydować się na audyt SEO. Firma marketingowa dokona oceny dlaczego strona nie osiąga oczekiwanych wyników w wyszukiwarkach oraz zaproponuje rozwiązania tego problemu. Dobrym rozwiązaniem jest kampania Google Adwords.
Adwords to system reklamowy najpopularniejszej wyszukiwarki Google. Poprzez wykorzystanie tego systemu możemy w krótkim czasie podnieść rozpoznawalność naszej firmy. Badania udowodniły, że większość użytkowników wyszukiwarek swoją uwagę poświęca jedynie wynikom na kilku pierwszych stronach wyszukiwarki. Chcąc zapewnić dobre pozycjonowanie naszej firmy powinniśmy zadbać o stabilną i efektywną metodę promocji. Drugą możliwością poprawy sprzedaży przez internet będą kampanie w mediach społecznościowych. Atrakcyjny i aktualny profil naszej firmy świadczy o jej powadze oraz pozycji na rynku.
Za pośrednictwem pomocy firmy marketingowej możemy ustalić strategię polegającą na odpowiednim wykorzystaniu promocji lub konkursów jeszcze bardziej podnoszących zainteresowanie naszą stroną. Obecnie uważa się, że kampania w internecie nie powinna być agresywna. Dlatego odchodzi się od reklam wysyłanych za pośrednictwem wiadomości e-mail lub uciążliwych wyskakujących okienek. Odpowiednie pozycjonowanie jest kluczem do skutecznego marketingu on-line.