Obecnie trudno sobie wyobrazić dobrze prosperującą, młodą firmę, która powstała niedawno, a której obca w zupełności jest skuteczna reklama. Stanowi to obecnie podstawę funkcjonowania na – w zasadzie – jakimkolwiek rynku (w różnorodnych odgałęzieniach gospodarki).
Spójrzmy prawdzie w oczy: choćbyśmy dysponowali niesamowitym produktem – który to nawet w większości ludzie by faktycznie polubili – to i tak nasz handlowy plan spali na panewce, gdy społeczeństwo nie będzie dostatecznie mocno poinformowane o istnieniu takiego produktu. Stanie się tak z bardzo prostej przyczyny. Ciężko o to, aby ludzie chcieli jakiegoś produktu bądź usługi, jeżeli o istnieniu tegoż nie mają bladego pojęcia.
Jakby więc na patrzeć na tę sprawę, należy ludziom w pierwszej kolejności uświadomić, co oferujemy. Dopiero wówczas jest możliwość, że ktoś naszymi produktami bądź też usługami się w ogóle zainteresuje. Oczywiście na to też nie możemy mieć stuprocentowej gwarancji. Aczkolwiek bez tego kroku – nazwijmy go promocyjnym – nasze szanse maleją do poziomu niesłychanie minimalnych (szans).
Skuteczna reklama jest niezbędna i należy traktować ją jako inwestycję. Kłopot polega na tym, że nie każda inwestycja się zwraca. Swoją drogą, w przypadku małej firmy, która to dopiero zaczyna, dylematem może być też pozyskanie środków finansowych na promocję i reklamę, dlatego że takie firmy miewają na starcie niejednokrotnie skromne fundusze.
Jeśli sami nie znamy się dostatecznie na reklamie, możemy wynająć do tego specjalistów. Przykładowo: agencja kreatywna (warto poznać Funktional) pomorze nam w budowaniu wizerunku firmy, działaniach z zakresu public relations i w odpowiednim rozpropagowaniu naszego – dopiero powstającego przecież – przedsiębiorstwa. Bardzo ważne jest bowiem to – jak już zresztą wspomnieliśmy – żeby ludzie w ogóle zaczęli naszą ofertę sprzedażową (dla przykładu) kojarzyć. Reklama przydaje się wszędzie, nawet w najbardziej niszowych branżach.