Filmy reklamowe to dziś podstawa w świecie handlu i sprzedaży. Zawodowo ich tworzeniem zajmują się domy produkcyjne. Stworzenie dobrego filmu promocyjnego nie jest prostą rzeczą. Oprócz głównego zadania czyli przyciągnięcia uwagi klienta i zachęcenia go do dokonania zakupu lub danej usługi musi on być kreatywny, ciekawy i innowacyjny. Ogółem filmy promocyjne możemy podzielić na kilka rodzai.
Promujące produkty, explainer video, testymoniale, recenzje czy eventowe
Po pierwsze, filmy promujące produkt mają za zadanie przedstawić ogólnie produkt bez zagłębiania się w szczegóły, pokazanie zalet produktu oraz wzbudzenie w widzu emocji związanych z produktem. Jest to nie łatwe zadanie, bowiem musimy przedstawić produkt w zupełnie innym świetle niż dotychczas, tak aby wyróżnić się na rynku. Przy ich wykonaniu ma zastosowanie animacja jak i klasyczne video.
Z kolei filmy w formie explainer video mają za zadanie wytłumaczyć jak działa poszczególny produkt lub usługa. Mają szczególne zastosowanie w przypadku produktów innowacyjnych. Przy ich produkcji bardzo często ma zastosowanie animacja, ponieważ bardzo często produkty innowacyjne są również abstrakcyjne (przynajmniej na początku ich wejścia na rynek).
Następnie wyróżnić można filmy w formie testymoniali video – prezentują zadowolonego klienta, który w filmie zachwala produkt lub usługę, mówi o ich zaletach, sposobie działania. Najczęściej są wykonywane przy pomocy animacji. Ich głównym zadaniem jest wzbudzenie zaufania poprzez opinię innego użytkownika produktu.
Są jeszcze filmy w formie recenzji. Bardzo popularne w mediach społecznościowych. Wykonują je influencerzy na zamówienie danej firmy w zamian za to albo otrzymują reklamowany produkt za darmo, pieniądze lub inne nagrody rzeczowe. Bardzo często influencer ma liczne grono obserwujących go osób, które śledzą go już od dawna przez co mają do niego zaufanie, co w następstwie pociąga ich do zakupu danego produktu lub usługi.
Zaś filmy eventowe mogą być prezentowane w różnych formach. Krótki film może być podsumowaniem jakiegoś wydarzenia na przykład konferencji, natomiast dłuższy film emitowany na żywo podczas danego wydarzenia na przykład koncertu na mediach społecznościowych (YouTube, Instagram czy Facebook).
Filmy reklamowe idealnym rozwiązaniem dla firm
Na koniec filmy reklamujące daną firmę. Te mają na celu skrócenie dystansu pomiędzy nią a klientami poprzez przybliżenie jej działania, historii, pracowników, pokazania panującej tam atmosfery. Jest to świetny sposób na kreację jej wizerunku. Ostatnimi czasy bardzo modne stało się nagrywanie filmu promocyjnego firmy związanego z jej działaniem na rzecz jakiegoś celu charytatywnego.
Zamów w Krakowie najlepsze filmy reklamowe – https://grandfox.pl/