Współcześnie zwykło się mawiać, że reklama jest dźwignią handlu. Chcąc nie chcąc, trzeba się z tym zgodzić, choć często reklamy bywają uporczywe, drażniące i pojawią się w najbardziej irytujących nas momentach. Sztuką dobrej reklamy jest zaciekawienie odbiorcy w taki sposób, aby poznał on naszą reklamowaną ofertę w sposób pośredni, czasami nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Na pewno reklama nie przyjmie się u odbiorcy pozytywnie, gdy jest nachalna, ponieważ wywoła to u niego negatywne emocje, a idąc dalej tym tropem naszą markę będzie kojarzyć również z tym negatywnym uczuciem. W związku z tym dobra reklama musi sprawić, że nasz odbiorca nie jest rozdrażniony, a wręcz staje się na swój sposób szczęśliwy oraz wprowadzony w lepszy nastrój. Gdy przypomnimy sobie czasy swojego dzieciństwa to z pewnością wywołamy z naszej pamięci wiele przyjemnych wspomnień. Warto jednak chwilę zastanowić się nad tym, co najczęściej sprawiało, że jak dziecko stawaliśmy się szczęśliwi. Po krótkiej chwili zastanowienia na pewno każdy dojdzie do wniosku, że były to prezenty i wszelakiego rodzaju podarunki. Wracając teraz do tematu reklamy, obdarowywując naszych potencjalnych reklamobiorców pewnego rodzaju miłym upominkiem, dodatkiem, czy gadżetem sprawiamy, że jest mu miło z tego powodu i staję się zadowolony, a my możliwie zyskaliśmy nowego klienta. Wracając ponownie do naszego dzieciństwa, najczęstszym oraz chyba najtańszym prezentem jaki można było otrzymać były słodycze. Pomysł ten możemy wykorzystać w naszej kampanii reklamowej tworząc własne słodycze reklamowe. Warto pamiętać, iż istotne jest, aby na wspomnianych wyżej słodyczach znalazł się element reklamy, czy to wygrawerowany bezpośrednio na przekąsce, czy to na opakowaniu. Przykładowo możemy wyprodukować lizaki z logo naszej firmy na ich powierzchni, tworząc w ten sposób bardzo smaczną i skuteczną reklamę.
Zobacz też: lizaki z logo