Internet w chwili obecnej jest jak niemożliwa do ogarnięcia ludzkim umysłem dżungla. Gąszcz pełen nowych, ciągle pojawiających się stron internetowych. Statystyki dotyczące tego, ile stron internetowych istnieje, dezaktualizują się z sekundy na sekundę. Ich ogrom wydaje się wprost nie do pojęcia przez przeciętny, ludzki umysł.
Pracę, dla nas niemożliwą do zrealizowania, wykonują dla nas wyszukiwarki internetowe. To one w każdej chwili przeczesują sieć, skanują każdą napotkaną stronę internetową analizując ją pod kątem kilku tysięcy zmiennych. Sprawdzają, jakie słowa najczęściej na niej padają, ilu ludzi na nią wchodzi i jak dużo czasu na niej spędza, ile linków do niej kieruje i ile linków zawiera ona sama…. Jest tego naprawdę ogrom.
Po co to robi? By zdecydować, która ze stron powinna pojawić się po wpisaniu przez jakiegokolwiek człowieka na ziemi hasła, jakie go interesuje. I na jakiej pozycji, na której stronie. Bo znacie kogoś, kto szukając informacji na dany temat, sprawdza drugą, trzecią, czwartą stronę wyników wyszukiwania Google? Mocno wątpliwe. A to jest bardzo często kwestią tego, ile osób znajdzie jakąś firmę, co na pewno przekłada się bezpośrednio na jej zyski.
Praktyka świadomego budowania i prowadzenia stron internetowych tak, by pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, nosi tajemniczą nazwę: POZYCJONOWANIE. Opiera się ona m.in. na zadbaniu, by do strony prowadziła wystarczająca ilość linków, czyli odnośników. Mogą do tego służyć chociażby katalogi firmowe czy też lista katalogów stron. Każdy taki zabieg pozytywnie wpływa na ocenę strony przez wyszukiwarkę, co przekłada się na to, na której pozycji zdecyduje się ona wyświetlić daną witrynę.
Na temat pozycjonowanie napisano już wiele książek, więc jeśli czujesz się zainteresowany danym temat, z pewnością znajdziesz o tym wiele informacji.