Firmy często tworzą różnego rodzaju gadżety z nadrukami, które następnie rozdają w formie reklamy lub swoim stałym klientom – jako reklamę i podziękowanie za współpracę w jednym. Jednak ten pomysł ma już wiele lat i coraz trudniej o oryginalny pomysł na tego typu kampanię. Wszystkim przejadły się już reklamowe długopisy i smycze z logo firmy. Niespecjalnym powodzeniem cieszą się też kalendarzyki, które de facto nie są w ogóle potrzebne. Najczęściej odkłada się je w kąt lub ord razu wyrzuca. Na jaki gadżet w takim razie najlepiej postawić, by wywołać w stałych i potencjalnych klientach naprawdę pozytywne emocje, które przełożą się na zysk firmy?
Jednak jest pewien sposób, żeby większość ludzi się uśmiechnęła – to słodycze. Dlatego też skojarzenie nazwy firmy z czymś słodkim, co dostało się zupełnie za darmo, jest dobrym chwytem marketingowym. Można na przykład zamówić specjalne krówki reklamowe. To zwykłe karmelowe cukierki, które większość osób naprawdę lubi, zwłaszcza w chrupiącej wersji. Sedno stanowi papierek, na którym znajduje się logo formy lub kontakt do niej. Można powiedzieć, że przecież papierek po cukierku wyrzuca się od razu, ale ten fakt w ogóle nie dyskwalifikuje takiej metody. Większość ludzi sprawdzi, kto obdarował ich znienacka na ulicy cukierkiem, zanim go zje. Dla stałych klientów z kolei dobrym upominkiem będą czekoladki z napisem do Sweet Corner. Ważne, by nadruk był wykonany dość subtelnie i wkomponowany w pudełko. Także na samych czekoladkach można umieścić logo lub nazwę firmy. Dobrze sprawdzi się tez chwytliwe hasło reklamowe.
Słodycze wywołują przypływ endorfin, co można dobrze wykorzystać w celu powiązania pozytywnych emocji z nazwą marki. Przy okazji, miło jest też wyrazić wdzięczność czekoladą, bo kto nie lubi dostać czasami czegoś słodkiego? Dzień od razu staje się przyjemniejszy.
Fot. Czekoladki Sweet Corner