Skip to content
  • Chcesz coś opublikować?
  • Partnerzy
  • Regulamin
  • Kontakt

Mały Młyn

gromadzimy wiedzę z różnych dziedzin

karta lojalnościowa

Co to są programy lojalnościowe?

Posted on 28 kwietnia 201628 września 2021 By admin

Programy lojalnościowe mają za zadanie przyciągnąć i przywiązać klienta do usług lub produktów danej firmy. Ich celem jest budowanie długotrwałej relacji pomiędzy producentem a klientem. Relacja taka może mieć bardzo duży wpływ na utarg i całkowity zysk firmy.

Każda firma lub przedsiębiorstwo powinno dążyć nie tylko do zdobywania nowych klientów, ale i utrzymania dotychczasowych. Na podstawie długoletnich analiz, wiadomo, że długotrwałe relacje z odbiorcami usług i produktów, wpływają pozytywnie na wskaźnik rentowności. Sprzedawcy muszą więc dążyć do tego, aby klienci wracali i dokonywali kolejnych zakupów Posiadając dużą liczbę lokalnych odbiorców firma wiele zyskuje. Przede wszystkim z czasem maleją koszty obsługi stałych klientów, stają się oni mniej wrażliwi na cenę. Klienci tacy także częściej dokonują większych zakupów.

Programy lojalnościowe można tworzyć na różnych zasadach, w zależności od polityki marketingowej firmy i jej celu. Programy promocyjne na przykład są skuteczne, ale tylko wówczas gdy stosowane są na stałe, a nie tylko okresowo. Ich celem jest pogłębienie lojalności klientów i zwykle są elementem długoterminowej polityki firmy.

Kolejnym rozwiązaniem są różnego rodzaju kluby marketingowe i karty stałego klienta. Klient staje się ich uczestnikiem z momentem dokonania zakupu jakiegoś produktu lub spełnieniem innych warunków uczestnictwa. Członkostwo wiąże się ze specjalnymi korzyściami i benefitami, które są niedostępne dla innych osób. Należą do nich np. rabaty na produkty itd. Natomiast programy uczestnictwa (tzw. programy ciągłe) polegają na tym, że klienci w zamian za długotrwałe korzystanie z usług firmy, które dokumentowane jest np. zbieraniem paragonów lub punktów, uzyskuje przywileje w formie nagród rzeczowych, zniżek i innych.

Programy lojalnościowe LUMO, jeśli są umiejętnie organizowane, mogą w znacznym stopniu podnieść rentowność firmy.

Biznes i finanse, Marketing i reklama Tags:programy lojalnościowe

Nawigacja wpisu

Previous Post: Projekt domu przy pomocy dobrego oprogramowania
Next Post: Dietetyczna kawa

More Related Articles

pompy odporne na korozję Nowoczesne pompy odporne na korozję Biznes i finanse
użytkowanie lamp UV Użytkowanie lamp UV na co dzień Biznes i finanse
rodzaje rusztowań budowlanych Rodzaje rusztowań stosowanych w budownictwie Biznes i finanse
księgowość dla krakowskich firm Jaką formę księgowości wybrać? Biznes i finanse
Techniki pozycjonowania stron internetowych Techniki pozycjonowania stron internetowych Marketing i reklama
Promieniowanie ultrafioletowe (UV) w różnych zastosowaniach Biznes i finanse

Ostatnie wpisy

  • Nowoczesne pompy odporne na korozję
  • Walka ze stresem naturalnymi metodami
  • Agregaty pompowe do igłofiltrów
  • Liposukcja NIL – nowoczesna technologia modelowania sylwetki
  • Zakup stolarki okiennej. Na co zwrócić uwagę?

Kategorie

  • Biznes i finanse
  • Dom i ogród
  • Edukacja
  • Elektronika i technika
  • Gastronomia
  • Hobby i rozrywka
  • Komputery i internet
  • Marketing i reklama
  • Motoryzacja
  • Odzież i obuwie
  • Praca i kariera
  • Ślub i wesele
  • Turystyka i podróże
  • Usługi
  • Zdrowie i uroda

Copyright © 2025 Mały Młyn.

Powered by PressBook Blog WordPress theme