Duża konkurencja na polskim rynku wymusza na przedsiębiorstwach potrzebę ciągłego reklamowania się. W tym celu konieczna jest współpraca z rzetelną agencją reklamową, która pomoże nam zbudować wizerunek w oczach klienta i sprawi, że marka zapisze się w pamięci konsumentów.
Reklamy możemy podzielić na zewnętrzne i wewnętrzne – do jednej z najpopularniejszej formy reklamy zewnętrznej zaliczane są banery reklamowe. Można je drukować w wielu rozmiarach, w zależności od możliwości technicznych danej drukarni. Drukowanie banerów jest stosunkowo niedrogie. Są one zrobione z grubego i wytrzymałego tworzywa sztucznego. Muszą być odporne na różne warunki atmosferyczne i działanie słońca. Projektując baner reklamowy należy pamiętać, że musi on przedstawiać najważniejsze informacje na temat reklamowanego produktu bądź firmy, dane kontaktowe. Musi być przede wszystkim czytelny, biorąc pod uwagę to, że potencjalny klient będzie w stanie zapamiętać tylko wybrane informacje zawarte w tym medium.
Wiele przedsiębiorstw decyduje się również na druk naklejek – jest to inna wersja reklamy zewnętrznej, choć takie reklamy z powodzeniem można stosować również wewnątrz. Naklejki można zaprojektować w różnych wymiarach i mogą one mieć różne zastosowania. Można nimi wykleić całą witrynę sklepu, szybę w drzwiach. Naklejki stosuje się także by oznakować samochód firmowy lub nawet całą flotę. Istnieją również specjalne materiały drukarskie o wysokim stopniu wytrzymałości, z których produkuje się naklejki podłogowe, odporne na ścieranie. Takie reklamy można spotkać między innymi w supermarketach i centrach handlowych na podłogach. Druk na folii, podobnie jak druk banerów, jest dosyć opłacalny. Koszt wydrukowania reklamy na metrze kwadratowym folii nie jest drogi. Sprawdź ofertę druku na foli na stronie https://www.jkbprint.pl/druk-na-folii
Wybór medium jakie stosować będziemy do promocji naszego przedsiębiorstwa jest bardzo ważny. Kluczowe jest również odpowiednie rozplanowanie kampanii reklamowej, na co składa się ustalanie ram czasowych, grupy docelowej odbiorców oraz opracowanie myśli przewodniej naszego przekazu.